Bintangku

Kubenci gelap malam

Tak terasa apa-apa

sejuk menggigil dan tak selesa

Baik terus tutup mata

dan juga tutup pintu hati

takkan kumimpi saban malam

 

Pada suatu hari

Rasa malam makin terang

nampak kolam makin berkilau

mudah pula mataku buka

teringin lihat cahaya itu

tak takut gelap malam

 

Kau bintangku

aku suka sinarmu

tapi tak pernah kau pandang aku

walaupun cahayamu

buat aku mampu senyum

walau sendiri dalam larut gelap malam

 

Kemudian

ternanti-nanti malam menjelma

ternanti-nanti cahaya itu

Kau biar aku bermimpi

Tapi kau tak pernah beriku apa-apa

 

Kau bintangku

aku suka sinarmu

tapi tak pernah kau pandang aku

walaupun cahayamu

buat aku mampu senyum

walau sendiri dalam larut gelap malam

 

Tajuk Lagu: Bintangku

Penulis Lirik: GH @ Golden Hibiscus (http://tinyurl.com/b8s4uws)

Tarikh Lagu Asal – My Star: 6 Jun 2012

Tarikh Lagu Terjemah – Bintangku: 7 June 2012

Tarikh Ubah Semula Lagu: 30 Oktober 2012

Tinggalkan Jawapan

